Διπλός αυλός εναντίον κιθάρας - 2

Α΄ Μέρος


Στο προηγούμενο μάθημα είδαμε πως τα κυριότερα μουσικά όργανα της Αρχαίας Ελλάδας ήταν 
η κιθάρα, η λύρα και ο διπλός αυλός

Η κιθάρα και η λύρα (που την κατασκεύασε ο Ερμής), με τον απαλό και ευγενικό τους ήχο,  
ήταν τα όργανα του θεού Απόλλωνα
Ενώ ο διπλός αυλός, με τον δυνατό και ξεσηκωτικό του ήχο, ήταν το όργανο του θεού Διόνυσου, θεού του γλεντιού!
Τον διπλό αυλό όμως τον θυμόμαστε και από τον Μαρσύα.




 Για να μάθεις για τα υπόλοιπα μουσικά όργανα της Αρχαίας Ελλάδας, μπορείς να πατήσεις τους συνδέσμους στην παρακάτω αφίσα ή να παρακολουθήσεις το βίντεο στο φωτόδεντρο
   

Τώρα που έχεις μάθει να αναγνωρίζεις τα μουσικά όργανα μπορείς να παίξεις διάφορα παιχνίδια.

      
Memory με τα μουσικά όργανα της Αρχαίας Ελλάδας!!!!!!
      Πάτησε το κόκκινο κουμπάκι που βρίσκεται στη δεξιά κορυφή του memory 
για να ανοίξει σε μεγάλη οθόνη.

   


   


Ποια κομμάτια του παζλ ταιριάζουν με την κιθάρα 
και ποια με τον διπλό αυλό;

 

Β΄ Μέρος
 Δημιουργώ! 

  α. μουσική

Οι Αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν τη μουσική πολύ σημαντική στη ζωή τους. Καιρός λοιπόν να δημιουργήσεις και εσύ λίγη τέχνη.

Και θα ξεκινήσουμε με τραγούδι φυσικά, γιατί υπάρχει ένα έθιμο που κατάφερε να επιβιώσει από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα. Είναι τα χελιδονίσματα, τα κάλαντα της Άνοιξης. 

Σου θυμίζω μερικά από αυτά που λέμε σήμερα στις μέρες μας και που σίγουρα έχεις τραγουδήσει κι εσύ!

 Περιστεράκι πέταξε
                                          Χελιδόνα
                                                               Χελιδονάκι μου γοργό
                                                                     
Εδώ μπορείς να δεις και πώς ήταν παλιά το έθιμο.

Να και οι νότες από τη Χελιδόνα για να τις παίξεις στη φλογέρα σου ή σε όποιο άλλο μουσικό όργανο θέλεις.


Είναι πολύ εύκολη μελωδία, γιατί επαναλαμβάνεται συνέχεια ίδια.
Μπορείς να την παίξεις στο μεταλλόφωνο, στη φλογέρα και στο εικονικό πιάνο!!!! 
Η παρακάτω φωτογραφία σου θυμίζει πώς να παίξεις τις νότες στη φλογέρα!




β. ζωγραφική

Ξέρεις, δεν βρήκαμε κανένα μουσικό όργανο ολόκληρο. Οι πληροφορίες που έχουμε γι' αυτά προέρχονται κυρίως από τις αγγειογραφίες. 
Στις μέρες μας είναι πολλοί οι λάτρεις αυτής της μουσικής που αποφάσισαν να κατασκευάσουν τέτοια μουσικά όργανα, όπως η ομάδα του Λύραυλου.

Μπορούμε κι εμείς να φτιάξουμε μουσικά όργανα στο σχολείο, πιο απλά βέβαια. 
Για την ώρα όμως, ας ζωγραφίσουμε.

Διάλεξε ένα από τα όργανα που είδες παραπάνω, ζωγράφισέ το και βάλε όποια χρώματα θέλεις εσύ για να γίνει πιο χαρούμενο!
Εναλλακτικά μπορείς να το φτιάξεις από πηλό, πλαστελίνη ή ό,τι άλλο υλικό θα ήθελες. 





                                    γ. συννεφόλεξο!


Διάλεξε ένα θέμα που σου άρεσε (π.χ. έναν μύθο, μια ομάδα μουσικών οργάνων κ.α.) βρες λέξεις που του ταιριάζουν και 
φτιάξε ένα συννεφόλεξο με τη βοήθεια του wordart (πάτα εδώ).

Αν δεν γνωρίζεις το πρόγραμμα, 
πάτα εδώ για σύντομες οδηγίες και εδώ για ένα πιο αναλυτικό βίντεο. 
Έφτιαξα κι εγώ ένα χρησιμοποιώντας μόνο 4 λέξεις.








δ. γράψε το όνομά σου.......αλλιώς!!!!

Στην Αρχαία Ελλάδα δεν χρησιμοποιούσαν το πεντάγραμμο για να γράψουν νότες, αλλά τα γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου. Δες παρακάτω πώς βρήκαμε γραμμένο ένα τραγούδι και πώς θα το γράφαμε εμείς σήμερα.


 











Είναι δύσκολο να γράψουμε κι εμείς έτσι μουσική. Μπορούμε όμως να γράψουμε αλλιώς το όνομά μας.

Επισκέψου το Αρχαιοελληνικό Μουσείο Θηβών και να δεις πώς θα γραφόταν το όνομά σου σε άλλες εποχές.
Να εδώ δες το δικό μου, σε γραμμική Β!


Όταν βρεις πώς γραφόταν το δικό σου, μπορείς να κάνεις print screen στη σελίδα και να μου το στείλεις ως φωτογραφία ή να το ζωγραφίσεις ή να το φτιάξεις με πλαστελίνη και όποιο άλλο υλικό θέλεις εσύ!!!!!!







Ήρθε όμως η ώρα να διαπιστώσεις τι έμαθες, αλλά να γράψεις και τις απόψεις σου για το μάθημα. 


Comments

  1. Το σημερινό μάθημα μου άρεσε πολύ γιατί έμαθα πράγματα πολλά πράγματα για την αρχαία ελληνική μουσική αλλά και διασκέδασα πολύ με της εργασίες μας που είχαν αρκετό ενδιαφέρον!!!

    ReplyDelete
  2. Αυτό το μάθημα μου άρεσε πάρα πολύ γιατί μιλούσε για την αρχαία Ελλάδα που με ενδιαφέρει και θα ήθελα να το συνεχίσω

    ReplyDelete
  3. Το μάθημα ήταν ωραίο, γιατί έμαθα καινούρια πράγματα, και μου άρεσαν και τα παιχνιδάκια πολυυυύ!!!!!!!!!!!! Χριστιάνα Κουκούρηηηηη

    ReplyDelete
  4. Πολύ ενδιαφέροντα οσα διαβασαμε,μας ταξίδεψαν σε μια άλλη εποχη.Χρηστος Ζιωγλης

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

εικονικά μουσικά όργανα